...KESATUAN BERJUANG BAGI MENDAPATKAN TANGGA GAJI YANG BERPATUTAN, TEMPAT KERJA YANG SELAMAT SERTA SELESA DAN TIADA DISKRIMINASI...

Jumaat, 31 Disember 2010

Selamat Tahun Baru dari Pimpinan KSIEWSSM

Dalam mengharungi tahun 2010 dengan pelbagai cabaran dan dugaan, KSIEWSSM telah berjaya ditubuhkan secara sah. Dengan usia yang masih dikira sebagai mentah, tetapi KSIEWSSM dapat bergerak maju bersama kaum pekerja elektronik terutama di wilayah selatan. Walaubagaimanapun, perjalanan KSIEWSSM yang perlu ditempuh dalam memperjuangkan pekerja elektronik masih jauh dan penuh dengan cabaran yang berliku.
Untuk menempuh tahun 2011, KSIEWSSM melalui Majlis Eksekutif dan Pegawainya berazam untuk:
- Memperolehi pengiktirafan dari Majikan dalam mewakili pekerja mereka,
- Mengembleng tenaga untuk menarik lebih ramai keahlian baru,
- Bergabung dengan mana-mana pihak yang selari dalam memperjuangkan tuntutan gaji minimum sektor swasta, cuti tahunan dan bersalin yang wajar, menambahbaik kebajikan dan jaminan sosial pekerja.
- Menambah dan memantapkan ilmu pengetahuan dan karakter kepimpinan kepada pemimpin-pemimpin dalam perusahaan.
KSIEWSSM tidak mungkin dapat pergi jauh tanpa bantuan keahlian dan sokongan moral dari mereka amat diperlukan. Semoga tahun 2011, mendatangkan sinar perubahan baru kepada sistem guna tenaga pekerja swasta terutama sektor elektronik supaya menjadi lebih adil, berkebajikan dan bermaruah.

Buat semua warga pekerja sektor Elektronik seluruh Malaysia khasnya di Negeri Johor, Melaka dan N. Sembilan, Selamat Tahun Baru dan membantu dengan bekerja lebih kuat untuk Kesatuan dalam menyahut visi mencapai negara berpendapatan tinggi pada 2020 dan lebih berani menghadapi cabaran mendatang.

"JANGAN KITA GENTAR DALAM MENUNTUT HAK KITA"

Majlis Eksekutif dan Pegawainya mengucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2011.

Ikhlas dari,
Sdr. Rizuan Bin Zainal
Setiausaha Agung Kesatuan Sekerja Industri Elektronik Wilayah Selatan
Semenanjung Malaysia (KSIEWSSM).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan