...KESATUAN BERJUANG BAGI MENDAPATKAN TANGGA GAJI YANG BERPATUTAN, TEMPAT KERJA YANG SELAMAT SERTA SELESA DAN TIADA DISKRIMINASI...

Selasa, 18 Januari 2011

Inilah Wajah Sebenar Majikan di Malaysia

Persatuan tolak gaji baru pengawal keselamatan


2011/01/18

KUALA LUMPUR: Penantian lebih 20 tahun untuk menikmati gaji baru minimum bagi kira-kira 100,000 pengawal keselamatan tempatan akhir bulan ini seperti diumumkan kerajaan tahun lalu, kini menjadi tanda tanya. Ini berikutan, mesyuarat Persatuan Perkhidmatan Kawalan Keselamatan Malaysia (PPKKM) yang dihadiri 500 ahlinya di sebuah hotel Putrajaya, Khamis lalu sebulat suara memutuskan tidak menaikkan gaji minimum RM700 buat masa ini.

Ulasan KSIEWSSM:
- Mereka SEBULAT SUARA untuk tidak menaikkan gaji minimum Pengawal Keselamatan dalam mesyuarat. Dalam 500 ahli PPKKM ini, tiada satupun yang prihatin dengan pekerja mereka sendiri?
- Kaum pemodal hanya tahu untuk bermesyuarat di Hotel yang mahal-mahal, tetapi gaji pekerja mahu diberi secara ala kadar.
Ini menunjukkan mereka begitu bongkak dan angkuh terhadap pekerja mereka. Mereka hanya menawarkan perkhidmatan (langsung tiada produk) yang diguna dari pengawal keselamatan dan mengaut untung dari khidmat mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan